30 Eylül 2015 Çarşamba

KİRLİ GÜNLER, MUTLU YÜZLER... 13. VE 14. GÜN FETHİYE / ÖLÜDENİZ...

Evettt nerede kalmıştık :) Tatil yazılarımın sondan bir öncesiyle karşınızdayım. Sanırım yanlış zamanda yazmaya başlamışım tatil yazılarıma asıl şimdi başlamalıymışım bu kasvetli havalarda fotoğraflara bakmak, tatilden bahsetmek insanın içini açıyor :) Ben yazıyı yazarken acayip keyif alıyorum umarım sizlerde okurken keyif alırsınız...

Göcek' ten yola çıkıp çok uzun sürmeyen bir yolculuktan sonra Ölüdeniz'de ki kamp alanımıza vardık. Tatil boyunca hangi şehirde olursa olsun konaklayacağımız yere gidip orada kaldık akşamları çünkü hem gece yolculuğundan hem de yorgunluktan kaçıp sabah erken saatte tura başlayabiliyorduk. Sizinde bol kilometreli bir tatil hayaliniz var ise naçizane tavsiyemdir.

Kamp alanımızın nerede olduğunu tam tarif edemem sanırım ama Ölüdeniz'e gelmeden küçük bir tabelası var ve 2km tepeye doğru çıkıyorsunuz. Yol tek şerit o yüzden de yola girmeden aramanız için bir telefon numarası var. Yolda sıkışmayın diye :)

Kamp sahibi çok ilgili biri eşiyle beraber işletiyorlar. Yemekleri güzel mekan güzel. Hem dinenebilir hem eğlenebilirsiniz. Çoğu şey düşünülmüş, oyun alanı, açıkhava sineması :) ben bir tek duşlarından memnun kalmadım böyle bir yere daha fazlası bekleniyor. Kamp ile ilgili daha fazla bilgi için KampingTürkiye  sayfasına girebilirsiniz. ( kamp fotoğrafları Fethiyeoludenizdogakamp.blogspot dan)

Kamp alanına giderken ki manzaramız...

Kampa yerleştikten sonra Fethiye gecelerine akalım dedik  :) Hisarönü bu konuda baya bir meşhurmuş ancak ben hiçççç beğenmedim ve bir daha asla gitmem. Sadece turistler için yapılmış mekanlar, kalabalık ve tıkış tıkış bir yer, yemek yemek için düzgün bir yer bile bulmadık. Gerçi herkesin kendi zevki ama ben bir daha tercih etmem. Çok fazla vakit geçiremedik Hisarönü' nde yemek yemek için Fethiye'ye indik ve orada gezindik. Kalabalık değildi zaten geç bir saat olunca çoğu yerde kapalıydı. Yemeğimizi yedikten sonra kampa gidip güzel bir uyku çektik.

Ertesi gün önce Ölüdeniz'e indik ama sahilde biraz yüzüp dinlendikten sonra Kelebekler Vadisine giden teknelerle bindik. Turları tercih etmedik tekne gidiş dönüş 20 tl götürüyor.

Tabii ki Fethiye deyince yamaç paraşütü geliyor insanın aklına. Fiyatı 240 tl.

Kelebekler vadisine ilk defa gittim. Ayna grubunun klibinden hatırlıyordum :) Çok zaman geçirmedik 2 saat anca kaldık denizi güzel ve dalgalıydı. Çok kalabalık değil. Şezlong yok sahilde ama bir kace ve kamp alanı var. Anlatmazsam olmaz hemen ufak bir hikaye; tam tekneye binerken biri ismimi sesleniyor bende bana değildir ama adaşım kimmiş acaba diye yavaştan sesin geldiği tarafa doğru kafamı çeviriyorum veee en son lisede görüştüğüm Fransa' da yaşayan arkadaşım... :) :) onlarda eşiyle tatile gelmişler Türkiye'ye. Ayarlasan olmayacak bir durum :) Oturduk sohbet ettik güzel bir anı olarak kaldı bizde :)

Vadiden ayrılınca ver elini Kayaköy dedik. Açıkçası Fethiye ile ilgili en en beğendiğim yer oldu Kayaköy hayallerimin ötesinde.

Vikipedi derki; "Kayaköy, birbirinden çok farklı iki yerleşim alanından oluşmaktadır. Bunların birincisi; turizmde de önemli yeri olan, 19. yüzyıl başında kurulmuş, yamaçlara dayalı ve nispeten yakın tarihli bir yerleşim olmakla birlikte, Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde, tamamı Rum, 3000 nüfuslu bir kasaba boyutuna ulaşmış, eski adları Levissi veya Karmylassos şeklinde geçen köydür. 1957 Fethiye Depremi ile evler harabeye dönüşmüş olsa da, canlı müze niteliği ile turistlerin büyük ilgisini çekmektedir. Eski Kayaköy' de halen yaklaşık 40 hane mevcuttur. Kayaköy'de gezilip görülecek yerler arasında büyük ve küçük kilise ile on dört şapel bulunmaktadır. Ayrıca küçük kilise yanında bir çömlek atölyesi (Çömlekhane) vardır. Küçük kilise yolundan yalnızca deniz veya yürüyerek ulaşımın mümkün olduğu Soğuk Su koyuna yaklaşık kırk dakikada gidilebilir. İkinci yerleşim, 1923 Türkiye-Yunanistan Nüfus Mübadelesi ile Kayaköy'de iskan edilen Batı Trakya Türklerinin buradaki altyapıya ayak uyduramamaları nedeniyle, bu göçmenlerce ovada kurulmuş daha büyük boyutlu kısımdır. "

(Daha fazla yorum ve fotoğraf için Tripadvisor.com)

Kayaköy'den de Gemiler koyuna geçtik.

Giriş ücreti 15tl. Biz gittiğimizde çok kalabalık değildi. Denize girmedim ama sahili temiz şezlonglar ayrıca ücretlendiriliyor. Tripadvisor'da çok olumlu yorum yok. Ben o kadar kötü bulmadım. Kayaköy'e giderseniz uğrayın derim.

Gemiler koyunda yarım saat geçirdikten sonra Çalış plajına doğru gün batımına yetişmeye çalıştık ama yetişemedik :( caretta yumurtaları koruma altında tutulduğu oldukça uzun bir plaj biz geç kalınca biraz yürüyüp yemek için Fethiye merkeze geçtik. Yemek için eğer balık ve alkol kullanıyorsanız Fethiye de en en güzel yer balıkçılar çarşısı...

Balık tezgahlarının etrafında minik restoranlar siz balığınızı alıyorsunuz onlar pişiriyor. Mezelerinizi seçip keyif yapmak kalıyor size. ( Fotoğraf Panoramio. comdan )

Biz yemek için Paşa Kebabı tercih ettik aramızda balık yemeyenler var :) Yorumlar ve görsel için Tripadvisor.com.tr :)

Oldukça yorucu bir günün ardından kampa gidip dinlendik. Ertesi gün sabah yine erkenden kalkıp Kaş'a doğru yola koyulduk. Xanthos-leton, Saklıkent'i gezdik. Onlarda bir sonraki yazımda :)

Yağmur yağarken tatil anıları... Darısı bir sonraki seneye :) Son 2 günüm kaldı tatil anılarımda. Okumaya devam :)