11 Ağustos 2015 Salı

KİRLİ GÜNLER MUTLU YÜZLER... 2. GÜN BOZCAADA / ASOS...

Eveeettt tatilimiz ilk gününü dün sizlerle paylaşmıştım Geyikli Dolmuş campingde tamamladığımız ilk günün sabahından devam ediyorum sizlere anlatmaya...

Sabah 8.30 da  feribot için kamp alanından ayrıldık. Bozcaada feribotu Geyikliden kalkıyor. Biz arabamızı otoparka bırakıp 3 kişi gidiş dönüş 21 tl ödedik. Ama siz siz olun eğer arabanız varsa arabayla gidin. Merkezi yürüyerek gezebilirsiniz ama plajlar için araç şart. Feribot 20-30 dakikada Bozcaada da oluyor. Biz iner inmez turizm danışma alanına gittik ve görevli bayandan bir harita ve gideceğimiz yerleri öğrendik. Kale ye giriş ücreti kişi başı 10 tl. Birde Bozcaada tarih müzesi var merkezde oranında girişi 10 tl. Harita da gitmeniz gereken yerler işaretli ve çok güzel anlatılmış. Biz eski Rum mahallelerinden başladık gezmeye. Mimarileri ve renkleri görülmeye değer. İnsanları sıcak ve güler yüzlü.

Sokakları dolaşırken internetten mutlaka uğrayın denilen Çiçek ekmek fırınına uğradık ve bademli kurabiyelerinden tattık. Birde hatıra resmi çekildik :)

Biraz daha dolaşıp dolmuş duraklarına geldik. Ayazma plajına ve diğer plajlara yürüyerek gitmek imkansız. Dolmuş 3,5 tl o yüzden arabayla geçerseniz sizin için daha avantajlı olabilir gezmek :)  (biz dolmuşla gidebileceğimiz bir plaj seçtik kendimize ama araçla gidilebilecek daha güzel yerler olduğunu duyduk) Ayazma plajı oldukça kalabalık ama çok kötü durumda değil. Sadece biraz soğuktu suyu :) 1-2 saat sahilde zaman geçirdikten sonra yine dolmuşa binerek geri merkeze döndük. Döner dönmezde Bozcaada'nın meşhur reçellerinden almak için çarşıya girdik. Domates reçeli, damlasakızlı reçel, limon reçeli ve daha bir sürü reçel seçeneği mevcut. Henüz aldıklarımızın da tadına bakamadık ama oldukça güzeller tavsiyedir. Bozcaada da ne yapabilirim ayrıntılı öğrenmek istiyorum derseniz Bozcaadarehberi.com a tıklayın...

Yemek için oldukça güzel alternatifler var ama biz Güveç lokantasını tercih ettik. Sulu yemek kamp yapanlar için daha mantıklı geliyor olabilir :) Yemekler oldukça güzeldi. Fiyatları uygun ama adaya göre uygun :) Yemekten sonra hemen köşedeki Çınaraltı cafede bir kahve içip Bir Küçük Eylül Meselesini hatırlayabilirsiniz.

Bozcaada'dan ayrılmaz zamanımız geldi yolumuz uzun konaklama için Asos'u seçtik. Hem erken gidip orada da denize girmek istedi bizimkiler. Asos Antik limanında çadır yapacağımız yer. Yolları minicik arnavut kaldırımlı yolardı. Asos Öz Kamping de çadır başı 40 tl ye konakladık bir gece. Önünde kendine ait bir iskelesi var. Tuvalet ve banyo pek iyi değildi 1 gece kalacağımız için göz yumduk :) Akşam yemek için antik limanda çok fazla seçeneğiniz yok malesef biz biraz dolanıp içlerinde en uygun olan Su meyhanesini seçtik. Seçmemizde güzel yunan ezgileri de oldukça etken oldu :) Mezeler harikaydı, sahibi çok tatlı bir çift emekli olup buraya yerleşmişler. Beyefendi arkeologmuş gezmemiz gereken yerlerle ilgili bize çok güzel bilgiler verdi.

Asos sonrası sırada Ayvalık ve dalış maceramız var :) 2. günümüz de yine oldukça hareketli ve eğlenceli geçti. Fotoğraflar çok kaliteli değil maalesef makine ile çekilenler kardeşte ve çoğu eşimin telefonunda bendekiler de aceleyle çekilmiş gibi kusura bakmayın :)