29 Haziran 2015 Pazartesi

CLAFOUTİS TARİFİ...

    Ramazanla beraber yemek tariflerine olan ilgimizde kat be kat arttı malum :) bende işim olmadığı zamanlarda internetten değişik tarifler bakıyorum. Dün de yine aynı şekilde gezinirken daha öncede bir kaç tarifini denediğim Smilena's Word un blogunda çok güzel görünen bir Fransız tatlısı gözüme takıldı. Adı clafoutis (klafuti şeklinde okunuyormuş). Kirazlı bir tatlı olan clafoutisi dilediğiniz meyveyle de deneyebiliyorsunuz. Dolapta bir kaç şeftalim kalmıştı ben de onları değerlendirmek istedim.

   
Clafoutis in smilemaworld de yer alan tarifi;

    Malzemeler;

Bir kase frambuaz,kiraz,vişne,kayısı,erik veya şeftali seçim size kalmış,
Kabı yağlamak için yeterince tereyağı
1 çorba kaşığı esmer şeker(pudra veya beyaz şeker de olur). 

    Hamur malzemesi;

3 yumurta
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı şeker
1 limon kabuğu rendesi
Bir fiske tuz
1 paket vanilya(veya vanilya özütü)
1 kutu sıvı krema veya 1-2 bardak süt (ben 200 ml krema kullandım)

    Önce tart kabını tereyağı ile güzelce yağlıyoruz ve üzerine her yere bulaşacak şekilde şeker 
ekiyoruz. Bu işlemden sonra  meyveleri diziyoruz ve hazırladığımız hamuru (krep hamuru kıvamında olmalı) üzerilerine döküp 180 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Çok çabuk pişiyor, bıçak yöntemiyle de test edebilirsiniz. Tartı ters çevirip soğuduktan sonra da pudra şekeri serpebilirsiniz. Biz yerken yanında bir top sade dondurma ile servis ettim. Oldukça hızlı  ve pratik bir tatlı . Ancak benim tatlım krep hamurundan biraz daha sıvı oldu o yüzden üzerine biraz daha un ekledim birde sanırım limon kabuğunu çok rendeleyemedim ve tatlıda ki yumurta kokusu bu yüzden hissediliyordu. Ama yinede pratik krep tarzı bir tatlı oldu. Daha kek kıvamında olması daha güzel olurdu sanırım. Bir daha yapar mısınız derseniz ? biraz daha kek kıvamına getirip denerim :) 

   Sizde denerseniz yorumlarınızı bekliyorum. Benim gibi mi düşünüyorsunuz yoksa ben mi bir yerlerde yanlışlık yapmışım öğrenmek isterim :) 

    Şimdiden herkese afiyet olsun ve hayırlı iftarlar... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder