15 Mayıs 2015 Cuma

NELER İZLEDİK/8...


   Geçtiğimiz hafta anneler günü için bir şeyler yazmak istedim olmadı, İstanbul gezimizi yazayım dedim o da olmadı, hafta sonu biraz alışveriş yaptım onlardan bahsedeyim dedim yok olmadı... En sonunda Onedio' da gezinirken geçen hafta izlediğim Oscarlı filmler den bahsetmediğim geldi aklıma ve kısacık olsa da yazayım hemen dedim ve yazmaya başladım. Bu akşamda galası yeni yapılan yeni vizyone giren Mad Max: Fury Road' ı izlemeye gideceğiz bir aksilik olmazsa. Hazırsanız işte geçen hafta izlediğimiz 2 film;



(Riggan adlı bir tiyatro oyunun baş oyuncusu provalar esnasında beklenmedik bir biçimde yaralanır ve yerinin acil olarak doldurulması gerekir. Lesley ve onun en yakın arkadaşı olan Jake'in önerisiyle bir zamanların gözde yıldızı olan Mike Shiner baş aktörlüğe getirilir. Mike sahneye çıkma hazırlıkları yaparken, oyuncu olan sevgilisi Laura, kişisel asistanlığını yürüten kızı Sam ve mükemmeliyetçi eski karısı Sylvia baş etmek durumunda kalır.) İtiraf etmem gerekirse filmin bazı sahnelerinde yorgunluktan uyuyup kaldım. İlk fırsatta baştan izleyeceğim filmi. Oyuncu performansları çok iyiydi. Konusu hakkında pek bir şey diyemeyeceğim ama izlenilesi bir film. İMDB den 7,9 almış film. En iyi yönetmen ve en iyi film oscarlarıda Birdman'in.



(Bir tarafta öğrencilerinin korkulu rüyası, konservatuar jazz öğretmeni Terrence Fletcher (J.K. Simmons), diğer tarafta ‘en iyi’ olmayı kafaya koymuş, aşırı hırslı genç öğrencisi Andrew Neyman (Miles Teller). İki taraf da baskın karakterinden geri adım atmayınca çok geçmeden mantık dışı olaylar gelişmeye, elleri çalışmaktan kanlar içinde kalan Neyman, küfürbaz Fletcher’ın hakaretl bezeli eğitim tekniklerine boyun eğmek zorunda kalıyor. Ama Neyman’ın dakendine göre numaraları var ve işler en sonunda karşı karşıya kalacakları müzikal düellodan önce iyice çirkinleşiyor.) Bence en iyi film oscarına layık görülmesi gereken film Whiplash'di. Oyuncuları, kurgusu, sesler her şey mükemmeldi bence İMDB 8,6 almış film benden de 9.6 :) Kesinlikle izlemenizi öneririm.  


    İzleyenlerden yorum bekliyorum... İyi hafta sonları

2 yorum:

  1. Whiplash'i izlemedim, ancak ilgi çekici bir filme benziyor. Öte yandan Birdman'in, ilginçliklerine ve teknik düzeyine karşın, öyküsündeki ve sinemasal anlatımındaki hangi özellikleriyle ödüle değer görüldüğünü anladığımı söyleyemiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Katılıyorum size ödül alması gereken daha iyi filmler varken neden Birdman bende bilmiyorum. whiplash kat kat daha iyiydi. İzlemenizi tavsiye ederim kesinlikle.

    YanıtlaSil