19 Kasım 2014 Çarşamba

PRATİK TARİFLER...

    Bu aralar hayatım ev-iş, iş-ev şeklinde monoton bir süreçte. Şikayetçi miyim ? sanırım hayır :) yani evde olmaktan çok mutluyum işte de çok şükür bir sıkıntım yok. Faturalar, ödemeler, yazılar, toplantılar ve bu hafta ufak bir denetimden geçtikten sonra inşallah rahat günler gelecek ve ben tekrar bol misafirli günlerime geri döneceğim :)
 
    Misafir ağırlamak kışın yapılan en güzel aktivite bence :)  Hem eğlenceli, hem yorucu ama yeni bir şeyler denemek hoşuma gidiyor. Geçen hafta sonu kayınvalidemler oturmaya geldi kuru patlıcan dolması ve zeytinyağlı biber dolması hazırladım birde ayva tatlısı yaptım bir gece önceden. Eşim sofrada Nermin değişik bir tarif bulamayınca dolmaya karar verdi dedi :) Doğrusu baya düşünüp karar veremeyince ortaya dolma çıktı ama gayet güzeldi :)

    Bugünde size daha önceki haftalarda gelen misafirlerime yaptığım menüden çok beğendiğim 2 tarifi paylaşmak istedim. Tariflerimden ilki uzun zamandır severek takip ettiğim Smilena's World blogundan. Blogun sahibi kadar tatlı bir tarif :)



Tarif o kadar basit ve lezzetli ki kesinlikle tavsiye ediyorum. Pratik elmalı turta Malzemeleri ; 3 yumurta, 3 kahve fincanı şeker, 3 fincan un, 1 fincan sıvıyağ, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 1 çay kaşığı tarçın, 3-4 kırmızı elma... 
Kek çırpar gibi yumurta ve şekeri çırptım sonra sıvıyağ vanilya ve unu ekleyip biraz daha karıştırdım. Ben turta kalıbı yerine kelepçeli küçük kalıp kullandım (o yüzden biraz fazla kapardı ve pufuduk bir kek oldu). Üzerinede kestiğim elma dilimlerini yerleştirip tarçın ve bir miktar toz şeker serpip fırına verdim. 


Sonuç :) Nasıl güzel bir tadı vardı anlatamam size. Bir başka gün tekrar denedim bu sefer toz şeker yerine pudra şekeri kullandım hatta 2 fincandan biraz fazla koydum gayet güzeldi. Smilena's World de ki tarife bakmak isterseniz buraya tık tık :) 

  Diğer pratik tarifim ise kumpirdi. İnstagramdan takip ettiğim Şükran Kaymak' ın muffin kağıdında hazırladığı kumpirler hem basit hemde görsel olarak çok hoş oldu. 

Patatesleri haşlayıp çatalla ezdim. Tarifte yazmıyor ama ben içine bir tatlı kaşığı kadar tereyağı ekledim. Muffin kaplarına patatesleri koyup ortasını çukur yaptım ve hazir garnitürü ve minik doğradığım salatalık turşularını koydum ( damak tadınıza göre malzemeleri değiştirebilirsiniz) en üstüne de ketçap ve mayonez.  Hem tabakta hoş duruyor hemde yemesi ve hazırlaması kolay. 


    Bu aralar yaptığım ve yaparken çok basit gelen 2 tarifi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Umarım sizde dener ve memnun kalırsınız. Denediğim tarifleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim inşallah :) 





    

2 yorum:

  1. muffin kalıbım yok :/ nasıl yapsam acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten patates mantısı tarifine bakarsanız oradaki gibi elinizle çanak yaparak da yapabilirsiniz bence. Ama kağıttan muffin kalıpları migroslarda falan satılıyor bulabilirsiniz kolaylıkla.

      Sil