16 Temmuz 2014 Çarşamba

RAMAZAN GELDİ HOŞ GELDİ....

   Ramazanla beraber iftara misafirler de hoş geldi :) Birlik ve beraberlikle paylaştıkça güzel geçen mübarek ramazan ayında evimizde dostlarımızı ağırlamak sizin için de apayrı bir keyiftir muhakkak. Ben çalıştığım için ancak hafta sonu ağırlayabiliyorum misafirlerimi. Geçen cumartesi ve pazar çok yorulsamda misafirlerimizi en güzel şekilde ağırlamaya çalıştık. Cuma günü iftara da çok sevdiğimiz dostlarımız gelecek cumartesi de kayınvalidem şehir dışından dönüyor onu ağırlayacağız. Terasta iftar yapmak çok keyifli oluyor hem de sıcak yaz günlerine inat efil efil esiyor :) Soframızda yaz renkleriyle canlanıp dost muhabbetlerimizle bin kat güzelleşiyor. EE her şey bu kadar güzel olurken yemekte ne yapsam diye düşünmeden olmuyor doğal olarak. Bugün kendim için taslakta olsa bir menü belirledim. Bilenler benden daha becerikli hanımlar muhakkak ne sofralar hazırlıyorlardır ama ben yinede beğendiğim lezzetleri sizlerle paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz ve sizinde iftar sofralarınızda bu lezzetler yer bulur... 


Egeli olmanın güzel tarafı tap taze ürünlere sebzelere anne sayesinde sahip olmak :) Annem sağ olsun her gittiğimde bagajı doldurup gönderiyor bizi. Zeytinyağı, domates, salça, tarhana, yaprak sarması, sebze, incir neler varsa o mevsim taze hepsinden getiriyoruz. Getirmişken de misafirlerimize ikram ediyoruz.  İftarların baştacı da bence çorba o yüzden annemden gelen tarhanayı hazırlıycam. Siz nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama bizim tarhanamıza göre ben ; kişi başına tencereye bir kaşık tarhana koyuyorum belki bir iki kaşık fazla. sonrasında da bi saat az suda bekletip hamur kıvamına geliyor. Ocağa alıp tencereye su ilave ede ede pişiriyorum kıvamı size kalmış. Pişmesine yakında bir kaşık tereyağı ekleyip kapatıyorum altını. (resim www.nefisyemekler.net ten) 




( www.mutfaksirlari.com )


( www.penguenyemektarifleri.com )

Yemekten çokbence masada bulunan ara sıcaklar ve soğuk mezeler önemli en keyiflisi de onları hazırlamak. Benim vazgeçilmezim anne sarmam, havuç tarator ve azcık mayonezli bol yoğurtlu makarna salatam. 


Kabak salatası tarifi için buraya... 


Pastırmalı Pide tarifi için buraya...


Zeytinli kapalı börek tarifi için buraya...

Severek ve beğeniyle takip ettiğim Arda'nın Mutfağı programı ve şef Arda Türkmen'in muhteşem lezzetlerinden yapmaya karar verdim bu haftasonu için. Pastırmalı pide veya zeytinli kapalı börekden birini yapmayı düşünüyorum ama karar veremedim henüz. Kapalı börekte de zeytin ve kıyma yerine sucuk salam sosis ve kaşar peyniri kullanıcam sanırım. 


Ana yemek olarak da yine Arda'nın Mutfağından Sultan Kebabı yapıcam. Ama kuşbaşılı değil tavuklu olucak tarifim. Ana yemekle beraber şehriyeli pilav. 


Tatlı olarak ise yapımı ve yemesi çok kolay olan İrmikli kurabiye tatlısı yapıcam. Şerbeti soğuk ama kurabiyeler sıcak olarak hazırlanıp şerbeti çektiriliyor ve muhteşem bir lezzet oluyor. Tarifi 1 yumurta, 1 çay bardağı yoğurt, bir çay bardağı sıvı yağ, bir su bardağı un, bir su bardağı artı bir yemek kaşığı irmik, kabartma tozu ve vanilya. hepsini yoğurup 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Öncesinde 2 su bardağı şeker ve 2 su bardağı soğuk suyu karıştırıp hazırlıyoruz. Kurabiyeler fırından çıktıktan hemen sonra soğuk şerbeti üstüne döküyoruz. Afiyet olsun :) :) 

    Umarım menümü beğenmişsinizdir... Sizin iftar sofralarınız da neler var? 


Kendime Not: Birde yeşil mevsim salatası.... 







     

2 yorum:

  1. Kaç kişilik yemek ? Herhalde yirmi kişi üstü olacak. Ziyan olmasın, bence bir ikisini yapmayın. İnsanlar, oruç açarken pek yemiyor. Bunu deneyimledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pide ve börek haricindekileri yaptım ama az az yaptığım için sıkıntı olmadı hatta birazını sahurda bile yedik :) Ama haklısınız ziyan etmemek lazım çorbadan sonra tıkanıyor insan...

      Sil